• STE V FAZI PRIPRAVE STRATEGIJE?

    Poiščemo optimalno rešitev

    Potrebujete pogled na vaše poslovne izzive z drugega zornega kota?
    Bi vam pri tem pomagala dobra analiza novih poslovnih modelov, dobrih praks in razmišljanja porabnika?
    Se zavedate, da vsega tega ne boste našli znotraj svojega podjetja?

    kontaktirajte nas

  • ŽELITE UČINKOVITEJŠE RAZISKAVE?

    Poiščemo optimalno rešitev

    Veste, da obstoji 7 korakov, s katerimi lahko premostite razkorak
    v pričakovanjih med raziskovalcem in managerji?

    Imate dovolj znanja in avtoritete, da ste slišani v podjetju?
    Znate motivirati ostale sodelavce in time, da se povezujete in
    skrbite za učinkovito implementacijo?

    Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

  • POTREBUJETE TRŽNO RAZISKAVO?

    Poiščemo optimalno rešitev

    Potrebujete samo partnerja, ki vam pomaga, da raziskavo izvedete sami?
    Zakaj ne bi bila raziskava naravnana tako, da vam pomaga pri povečanju prodaje?
    Ste pomislili, da odgovore lahko dobite tudi na bazi naslovov svojih strank?

    kontaktirajte nas

  • ARHEA. ment O r

    nasveti, informacije, trendi s področja trženjskih raziskav

     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


prikaži jih več /
drži tipko SHIFT za prikaz VSEH
prikaži vse

Pomagamo vam!

  • 1

9 korakov za dobro spletno raziskavo

Že vrabci čivkajo, da se je tudi raziskovalna sfera prilagodila potrošnikom, ki so na spletu vedno več časa, uporabljajo poleg računalnikov še tablice, pametne telefone... Zaradi napredujočih tehnologij spletno raziskovanje postaja že skoraj prevladujoča tehnika zbiranja podatkov. Podatki so zbrani hitro, pri vnosu je manj napak, vprašalnik se lahko prilagaja vsakemu posamezniku posebej glede na vnesene odgovore, možna je vključitev slik, video in avdio oglasov itd.

Objava vprašalnika na spletu za marsikatero podjetje ni nobena umetnost. Poiščemo orodja za spletno anketiranje, se odločimo za enega, se registriramo in že lahko začnemo. Tehnični del ne predstavlja težav, zatakne pa se pri formuliranju vprašanj. Kaj vprašati in kako? V kakšno obliko postaviti vprašanje? Jim že podamo možne odgovore? Po nekaterih raziskavah naj bi bilo kar 30% vprašanj v spletnih anketah povsem odveč.

Tudi v Arhei se srečujemo z vprašalniki, ki so jih v podjetjih pripravili sami, ko pa so prejeli rezultate, so ugotovili, da so pozabili vprašati še to ali ono, da iz nekaterih ne znajo izluščiti bistva in da so bila njihova pričakovanja od rezultatov dosti večja. Vam zveni znano? Zato smo pripravili 9 najpomembnejših nasvetov, da bo vaše spletno raziskovanje bolj kakovostno.

1. Vrstni red vprašanj naj bo logičen. Npr. najprej sprašujemo po poznavanju določenih izdelkov, vsebin, šele nato jih lahko ocenimo in vrednotimo. Nasvet se zdi zelo očiten, a v praksi je to ena izmed prvih težav.

2. Ne skačemo iz ene tematike v drugo, ampak najprej obdelamo eno temo, nato se preselimo na drugo. Prav tako npr. med različnimi vprašanji ne menjavamo različnih lestvic, ker je to za sodelujočega kognitivni napor, odločimo se za eno, npr. 4-stopenjsko lestvico. Skušamo biti čimbolj ergonomični, namesto treh vprašanj, lahko postavimo eno.

hr

Primer treh ločenih vprašanj:

  1. Za katere ženske revije ste že slišali?
  2. Katere ženske revije se vam zdijo zanimive?
  3. V kolikšni meri uživate ob prebiranju ženskih revij?

 

Primer kombiniranega vprašanja:
kombinirana vprašanja

3. Zelo pomembno, vprašajte se po učinkovitosti vsakega vprašanja, ki ga želite vključiti. Nam res prinaša dodano vrednost, vemo, kaj bomo z rezultati počeli? Par dni nazaj smo bili v podjetju, kjer so sami oblikovali preliminarni vprašalnik. Po vsebinskem pregledu vprašanj, smo se skupaj vprašali, kaj je cilj raziskave in kje nam bodo rezultati koristili? Nam bodo v pomoč samo pri komunikaciji ali so izsledki namenjeni tudi razvoju produkta? Hitro smo ugotovili, da bo treba od začetka: zakaj sploh delamo raziskavo, kaj so prioritete in kaj je 'nice to have'. Slednje tudi varuje vprašalnike pred množico komentarjev sodelavcev :)

4. Postavite se v vlogo sodelujočega, razmišljajte kot vaš potrošnik, rešite anketo, tako boste najbolje videli, kaj funkcionira in kaj ne. Naj preverijo anketo še vaši sodelavci. Če imate možnost, izvedite kratko pilotno anketo, dala vam bo koristne informacije za izboljšanje kvalitete in krajšanje dolžine.

5. Anketa naj bo čim krajša, razdeljena na več podsekcij. S povečevanjem časa nad 5 min vpletenost sodelujočih drastično pada.

6. Če je mogoče, vključite časovno meritev, koliko časa se je izpolnjevala anketa, koliko časa posamezno vprašanje. S tem boste dodatno ovrednotili kakovost zbranih podatkov.

7. Preverite, ali postavljate za sodelujočega res »najmanj naporna« vprašanja. Predolg seznam blagovnih znamk »paralizira« možgane, namesto, da jih npr. vprašamo, katere blagovne znamke pijač ste bili v zadnjih 24 urah in jim ob tem podamo seznam 25 znamk, jih raje povprašajmo najprej po okusu pijače, nato po vrsti in počasi ožimo do blagovne znamke. Če smo resnično pozorni na dolžino in poskušamo postaviti časovno najbolj učinkovita vprašanja, lahko anketo skrajšamo za par minut, kar nam lahko zviša odzivnost tudi za 10 %.

8. Kjer je mogoče, vključite ikone in infografiko , tudi za določanje čustvenih stanj. To naredi anketo bolj zanimivo in razumljivo. V primeru zgoraj omenjenega kombiniranega vprašanja, bi to izgledalo takole:
kombinirano z ikonami

Vsebinsko dobro zastavljena anketa lahko odgovori na množico naših dilem, kjer potrebujemo input s strani potrošnikov. Ne zapravimo svojega in potrošnikovega časa za neustrezna vprašanja, vključimo strokovnjake in se naučimo postavljati najboljša vprašanja. In pa …

9. Upoštevajte, da ljudje rešujejo spletne ankete tudi na tablicah in telefonih, preverite, kako se vidi anketa na različnih napravah in operacijskih sistemih, morebitni primerjalni elementi, izogibajte se pomikanja po zaslonu navzdol, optimalno izkoristite prostor na zaslonu ... Oblika vprašalnika je pomembna, saj sodelujoči ob njenem izpolnjevanju nima druge pomoči. Prijazna in jasna oblika povečuje možnost, da jo bo rešil pravilno in da bo izpolnil vsa vprašanja. Tudi v Arhei smo se ob pripravi spletne ankete že srečali s primerom, ko je bil videz ocenjevalne lestvice na računalniku in tablici ustrezen, na telefonu pa ne in se najvišje ocene sploh niso prikazovale. Še dobro, da se je to zgodilo v času, ko telefon še ni bil tako 'popularen'.


različne naprave
Vir slik: Designing bonsai surveys, Jon Puleston.

Preverite še:
Vstop na tuje trge, vloga raziskav v dobi interneta
Kontakte strank preoblikujte v lasten spletni panel

Klik na gumb

:)

Klik na vodič nalepko

:)

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe te strani soglašate z uporabo piškotkov. Več o piškotkih OK